Integrácie
Prostredníctvom webových služieb majú možnosť integrované subjekty pracovať priamo vo svojich agendových systémoch, a tak eliminovať nutnosť kontroly svojej elektronickej schránky manuálne na GUI rozhraní portálu. Tým sa zjednodušuje napríklad prístup právnických osôb k doručeným úradným dokumentom, ktoré im v zmysle zákona o e-Governmente orgány verejnej moci zasielajú do elektronických schránok. Integračné rozhranie umožňuje efektívne prijať, resp. odoslať aj veľké objemy správ.
Prvým krokom k začatiu integračného procesu na ÚPVS je dôkladné preštudovanie základných dokumentov a integračných manuálov. Tie sú dostupné na Partner Framework Portáli (ďalej len „PFP“).
PFP je určený výhradne pre registrovaných užívateľov s cieľom vysvetliť princípy integrácie a poskytnúť podrobné informácie o implementácii a testovaní funkčnosti ÚPVS. Prístup k PFP by mali mať všetky inštitúcie a subjekty, ktoré majú záujem o integráciu alebo poskytovanie svojich služieb prostredníctvom Ústredného portálu vlády (ÚPVS).
V prípade záujmu o registráciu do PFP je potrebné zaslať žiadosť o vytvorenie prístupu na integracie@nases.gov.sk s predmetom e-mailu „UPVS – FIX – PFP – Žiadosť – Registrácia do PFP.
Registračný formulár pre PFP
Po splnení prvej podmienky (prístup k PFP) môže pokračovať integračný proces, ktorý pozostáva z niekoľkých fáz, ktoré možno vo všeobecnosti rozdeliť podľa prostredia na FIX a PROD. O bližšom popise jednotlivých fáz na PFP sa dozviete v dokumente Všeobecný popis integrácie.
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby sprístupnila PFP v súlade s postupom implementácie Elektronických služieb spoločných modulov ÚPVS a Elektronických služieb spoločných modulov projektov ÚPVS II.
Všeobecný Popis Integrácie.pdf
Žiadosť pre vytvorenie a registráciu testovacieho systémového certifikátu pre elektronickú pečať
Formulár pre registráciu služieb LS FIX.zip
Metodické usmernenie registrácie technického účtu
Menná konvencia predmetu OVM a PO
Časté otázky
Viac informácií je dostupných aj na stránke ÚPVS.
E-mailová adresa: integracie@nases.gov.sk
Prosíme vás, aby ste v e-maile dodržiavali správnu formu predmetu a obsahu:
Predmet teda zadajte v tvare ,,Skratka projektu – Prostredie – Modul – Predmet“.
- Skratka projektu: definuje vami vytvorenú skratku vášho existujúceho projektu
- Prostredie: testovacie (FIX) alebo produkčné (PROD). Odbor integrácií zastrešuje iba podnety týkajúce sa FIX prostredia.
- Modul: Modul ÚPVS, ktorého sa konkrétne týka váš podnet (napr. eDesk, CEP a pod.)
- Predmet: stručný opis
UPOZORŇUJEME, že na komunikáciu, ktorá nespĺňa potrebné náležitosti, sa nemusí prihliadať.
Základným prvým krokom je vytvorenie prístupu na Partner Framework Portáli a riadne preštudovanie si integračnej dokumentácie. Odporúčame začať dokumentom Všeobecný popis integrácie, ktorý podrobne opisuje jednotlivé kroky procesu integrácie.
Partner Framework Portál nájdete na adrese https://kp.gov.sk/pf.
V prípade záujmu o registráciu do PFP je potrebné zaslať žiadosť o vytvorenie prístupu na integracie@nases.gov.sk s predmetom e-mailu „UPVS – FIX – PFP – Žiadosť – Registrácia do PFP.
Všetky aktuálne dokumenty sú dostupné na Partner Framework Portáli (PFP).
V prvom rade je potrebné zistiť či sa problém vyskytuje v testovacom alebo produkčnom prostredí. V prípade testovacieho prostredia je potrebné kontaktovať Odbor integrácií na adrese integracie@nases.gov.sk, pri produkčnom prostredí prevadzka@nases.gov.sk
Skontrolujte, či zadávate správne prihlasovacie údaje: prihlasovacie meno vo forme meno.priezvisko a korektné heslo.
Pokiaľ Vám prístup napriek tomu nefunguje, zašlite mail s korektným predmetom na adresu integracie@nases.gov.sk
Všetky podnety týkajúce sa testovacieho/FIX prostredia zasielajte, prosím, s korektným predmetom mailu na adresu integracie@nases.gov.sk
Podnety, ktoré sa týkajú produkčného prostredia komunikujte s Prevádzkou NASES na adrese prevadzka@nases.gov.sk alebo s Ústredným kontaktným centrom cez Kontaktný formulár alebo na telefónnom čísle: +421 2 35 803 083. Operátori kontaktného centra sú Vám k dispozícii počas pracovných dní, v pondelok, utorok, štvrtok, piatok, od 8.00 do 18.00 h.; v stredu od 8.00 do 21.00 h.
Je potrebné mať zriadenú infraštruktúrnu maticu pre FIX prostredie a vygenerované testovacie identity.
Govnetovú maticu môžu používať len orgány verejnej moci. Internetovú aj právnické osoby.
Nie, Govnetová matica slúži len pre orgány verejnej moci a štátne inštitúcie.
Prvým krokom je zaslanie žiadosti o pridelenie adresného rozsahu s korektným predmetom mailu na adresu integracie@nases.gov.sk
Všetky inštrukcie týkajúce sa vyplnenia infraštruktúrnej matice nájdete priamo v .xlsx dokumente, v hárku č. 2 – Požiadavky.
Pokiaľ sa jedná o spoločnú infraštruktúru (1 verejnú IP adresu), stačí len rozšíriť existujúci IPSec tunel. V opačnom prípade je potrebné pre jednotlivé projekty tvoriť samostatné IPSec tunely (1 projekt = 1 IPsec Tunel).
Najprv skontrolujte svoje pripojenie na internet. Následne preverte či sa pripájate z IP adresy, ktorú ste uviedli v integračnej infraštruktúrnej matici vášho projektu.
Ak sa problém nepodarilo vyriešiť, zašlite popis problému, s aktuálnou infraštruktúrnou maticou v prílohe, na adresu integracie@nases.gov.sk
Cez testovacie identity. Ak ich nemáte vygenerované, zašlite požiadavku s korektným predmetom mailu na adresu integracie@nases.gov.sk. Je dôležité uviesť počet a typ identít a aké zastupovanie sa má pre jednotlivé identity nastaviť.
Typ a počet testovacích identít je individuálny podľa potrieb testovania. Štandard je 2x fyzická osoba, 2x právnická osoba a 2x orgán verejnej moci, pričom prvá FO zastupuje obe PO a druhá obe OVM.
Vo FIX prostredí je možné požiadať o vygenerovanie testovacieho kvalifikovaného systémového certifikátu (KSC) na podpisovanie pomocou formulára.
Testovacie eID pre FIX prostredie je možné získať len od Ministerstva vnútra SR na základe žiadosti.