NASES
Poskytovateľ služieb a jeho registrácia

Poskytovateľ služieb a jeho registrácia

Poskytovateľ služieb (Service Provider Portál - ďalej len „SP“) je partnerský portál využívajúci funkcionalitu overenia identity používateľa a odovzdávania identifikačných údajov (federácia identity) s ÚPVS spolu s využívaním funkcionalít jednotného prihlásenia a odhlásenia Single Sign-on (SSO) a Single log out (SLO) použitím metadát poskytovateľa služieb.

Registrácia poskytovateľa služieb v produkčnom prostredí ÚPVS je podmienená ukončením integračného procesu

Registrácia Poskytovateľa služieb a jeho manažment na ÚPVS

Ako správne vyplniť žiadosť

Používateľ vyplní formulár elektronickej žiadosti k službe (ďalej len „žiadosť“). Povinnou náležitosťou žiadosti je podpis jednou z možností:

  • kvalifikovaným elektronickým podpisom,
  • kvalifikovanou elektronickou pečaťou,
  • uznaným spôsobom autorizácie podľa vyhlášky č. 511/2022 Z. z. (zdokonaleným elektronickým podpisom založeným na kvalifikovanom certifikáte).

Ak žiadosť nepodáva štatutár ale splnomocnená, alebo poverená osoba, povinnou prílohou žiadosti je splnomocnenie, resp. poverenie. Na úspešné odoslanie formulára žiadosti je nutné vyplniť všetky povinné polia podľa inštrukcií vo formulári.

Pravidlá pri poskytovaní služieb prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy sú uvedené v dokumente Všeobecné podmienky poskytovania služieb prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy.

Bližšie informácie ako registrovať Poskytovateľa služieb nájdete v Metodické usmernenie č.7/2023 k registrácii a preregistrácii Autentifikačných certifikátov, Technických účtov a Poskytovateľov služieb na Ústrednom portáli verejnej správy.

Údaje o držiteľovi autentifikačného certifikátu

Je potrebné identifikovať a vybrať správny typ subjektu. Pri spustení formuláru po prihlásení cez profil klienta, údaje o držiteľovi autentifikačného certifikátu sa automatizovane vyplnia. V prípade chybne vyplnených údajov alebo zle zadaného typu subjektu, systém vráti chybu v zmysle 

Kód chyby: 24010002   Identita držiteľa certifikátu uvedená v žiadosti nebola v module IAM na slovensko.sk nájdená, a preto žiadosť nie je možné spracovať. 

Kontaktné údaje

Údaje používané na kontaktovanie klienta v prípade zistených nezrovnalostí. Je potrebné dodržať požadovaný tvar zadávaných údajov podľa nápovedy.

Názov technického alebo programového prostriedku

Pre potreby riešenia technických problémov a z dôvodu spárovania poskytovateľa služieb s integrovaným projektom, vyplňte aj pole Názov technického alebo programového prostriedku. Uveďte názov projektu z Dohody o integračnom zámere.

Identifikátor poskytovateľa služieb

Do poľa Identifikátor poskytovateľa služieb uveďte používateľ hodnotu EntityID z metadát poskytovateľa služieb.

Založiť poskytovateľa služieb k dátumu

Uveďte začiatok platnosti poskytovateľa služieb k určitému dátumu. V prípade úspešne podanej žiadosti v určenom dátume, v čase 15:00, prebehne preregistrácia metadát poskytovateľa služieb na strane UPVS.

MetaData poskytovateľa služieb

Do poľa Metadáta poskytovateľa služieb uveďte celý obsah súboru SAML metadát poskytovateľa služieb v BASE64 formáte. To znamená, že celý obsah validného XML súboru SAML SP metadát je potrebné zakódovať do Base64 („Base64 with padding“). Na tento úkon existujú voľne dostupné nástroje. Hodnota vložená do poľa je môže obsahovať niekoľko tisíc znakov a bude mať po zakódovaní napríklad nasledujúci tvar (ilustračný príklad):

PEVudGl0eURlc2NyaXB0b3IgSUQ9Il9hZDFiMGZiZi1jYWQ0LTRmZTUtYWM1OS1lZTIxMzhhNjlhZDUiIGVudGl0eUlEPSJodHRwczovL2ljby04MzExMDQ3MC5leGFtcGxlLmNvbSIgeG1sbn... ICA8L1NQU1NPRGVzY3JpcHRvcj4NCjwvRW50aXR5RGVzY3JpcHRvcj4=