Generálny riaditeľ Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby VK/2025/1/NASES (m/ž)
Miesto práce: Pribinova 25, Bratislava, Bratislavský kraj
Termín nástupu: dohodou
Druh pracovného pomeru: plný úväzok
Mzdové podmienky (brutto): 5 000 Eur/mesiac
(výsledná mzda je konkurencieschopná súkromnému sektoru a bude sa odvíjať od skúseností a odborných znalostí uchádzača)
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti
- Koordinácia systémových informačných činností, metodické usmerňovanie a projektové riadenie častí štátneho informačného systému alebo informačného systému s celoštátnou pôsobnosťou.
- Riadenie, koordinovanie, organizovanie a kontrola celej činnosti Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby v súlade s jej zriaďovacou listinou a štatútom.
- Správa, prevádzka a rozvoj vládnej dátovej siete GOVNET a prevádzka a rozvoj služieb Ústredného portálu verejnej správy.
- Školiaca činnosť v oblasti informatiky, informačných a elektronických komunikačných sietí a inžiniersko-projektová činnosť v oblasti informačných sietí a elektronických komunikačných služieb, ako aj činnosti, ktoré sa týkajú sieťových a elektronických služieb.
- Tvorba európskych projektov zameraných na problematiku informatiky a informatizácie spoločnosti.
- Realizovanie aplikácie projektov a informačných systémov z oblastí informatiky a informatizácie spoločnosti.
- Vypracúvanie návrhov koncepcií a štandardov informačných systémov verejnej správy, zabezpečovanie ich realizácie.
- Vypracúvanie odborných stanovísk k materiálom predkladaným na rokovanie vlády Slovenskej republiky.
Osobnostné predpoklady a zručnosti
Schopnosti a osobnostné vlastnosti: sebadôvera; svedomitosť a spoľahlivosť; samostatnosť; motivácia; adaptabilita a flexibilita; schopnosť pracovať pod tlakom; rozhodovacia schopnosť; komunikačné zručnosti; analytické, koncepčné a strategické myslenie; riadiace schopnosti.
Informácie o výberovom konaní
Preferovaná doba vyhlásenia výberového konania: 10 pracovných dní. Osobný úrad vyhlasuje výberové konanie na intranetovej stránke ministerstva, webovom sídle ministerstva, webovom sídle príspevkovej organizácie, ktorej zriaďovateľom je ministerstvo, na inzertnom internetovom portáli alebo v iných verejne prístupných prostriedkoch masovej komunikácie, najmenej tri týždne pred uskutočnením výberového konania.
Dátum vyhlásenia výberového konania: 13.08.2025
Dátum podania žiadosti spolu s požadovanými dokladmi: do 26.08.2025. Rozhodujúcim je dátum podania na poštovej pečiatke, resp. dátum zaslania elektronickými prostriedkami kontaktnej osobe.
Spôsob podania žiadosti spolu s požadovanými dokladmi: písomne alebo elektronickými prostriedkami
(pri zaslaní žiadosti spolu s požadovanými dokladmi elektronickými prostriedkami je uchádzač povinný doručiť žiadosť spolu s požadovanými dokladmi úradu aj písomne, najneskôr v deň uskutočnenia výberového konania)
na adresu:
1. Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky, Pribinova 25, 811 09 Bratislava s označením na obálke a v žiadosti: VK/2025/1/NASES.
2. e-mail: vyberove.konanie@mirri.gov.sk
Ochrana osobných údajov: Informácie o získavaní a spracúvaní osobných údajov sú dostupné na https://www.mirri.gov.sk/urad/ochrana-osobnych-udajov/
Ďalšie informácie týkajúce sa výberového konania:
- Spôsob vykonania výberového konania: písomná a ústna časť
- Predpokladaný termín výberového konania: september 2025
- Kontaktná osoba:
meno: Mgr. Bc. Lucia Kandráčová, MBA
tel. č.: +421 2 2092 8236
e-mail: lucia.kandracova@mirri.gov.sk
Popis spoločnosti
Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky je ústredným orgánom štátnej správy pre:
- riadenie, koordináciu a dohľad nad využívaním finančných prostriedkov z fondov Európskej únie,
- oblasť informatizácie spoločnosti,
- oblasť investícií,
- oblasť regionálneho rozvoja.
V oblasti informatizácie spoločnosti MIRRI SR zabezpečuje centrálne riadenie informatizácie spoločnosti a tvorbu politiky jednotného digitálneho trhu, rozhodovanie o využívaní finančných zdrojov vo verejnej správe pre informačné technológie, centrálnu architektúru integrovaného informačného systému verejnej správy a koordináciu plnenia úloh v oblasti informatizácie spoločnosti.
V oblasti investícií MIRRI SR zabezpečuje strategické plánovanie a strategické projektové riadenie vrátane vypracovania národného strategického investičného rámca, ako aj koordináciu investičných projektov určených vládou SR.
V oblasti riadenia, koordinácie a dohľadu nad využívaním finančných prostriedkov z eurofondov MIRRI SR koordinuje dodržiavanie Partnerskej dohody na roky 2021 až 2027, rozhoduje o záväzných plánoch a krízovom riadení Programu Slovensko a zabezpečuje presadzovanie strategických cieľov Slovenska v oblasti poskytovania financií z eurofondov.
V oblasti regionálneho rozvoja MIRRI SR podporuje činnosť okresných rozvojových centier, schvaľuje a poskytuje vládou schválené dotácie a regionálne príspevky na projekty samospráv v najmenej rozvinutých okresoch a vyhodnocuje plnenie akčných plánov v spolupráci s miestnymi úradmi.
Profil uchádzača
- vek najmenej 18 rokov,
-
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu
-
bezúhonnosť
-
ovládanie štátneho jazyka
Kvalifikačné predpoklady
-
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
-
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa
Požiadavky
Vyžaduje sa zdravotná spôsobilosť - nie
Ovládanie cudzieho jazyka:
-
Anglický jazyk - úroveň B2
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
-
Po prijatí na obsadzované miesto
-
Stupeň utajenia - vyhradené (do 30 dní od nástupu úspešného uchádzača)
-
podľa zákona č. 215/2004 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Vyžaduje sa odborná prax:
-
Minimálne 7 rokov praxe v riadiacej funkcii v IT oblasti
Odborné vedomosti:
-
Certifikát ITIL Expert - výhodou
Ďalšie požiadavky (požadované odborné vedomosti)
Odborné vedomosti z oblasti IT a všeobecne záväzných právnych predpisov a ich vykonávacích predpisov potrebných na vykonávanie funkcie generálneho riaditeľa súvisiacich s uvedenou problematikou, najmä:
-
Ústava Slovenskej republiky
-
Zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov
-
Zákon č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
-
Zákon č. 177/2018 Z. z. o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii),
-
Zákon č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
-
Zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov,
-
Zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov,
-
Zákon č. 215/2004 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov)
-
Zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov
-
Zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
-
Zákon 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
-
Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
-
Zákon č. 311/2001 Z. z. a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
-
Zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov
-
Vyhláška Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu č. 78/2020 Z. z. o štandardoch pre informačné technológie verejnej v znení neskorších predpisov
-
Vyhláška Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu č. 85/2018 Z. z, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o spôsobe vyhotovenia a náležitostiach listinného rovnopisu elektronického úradného dokumentu
-
Vyhláška Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu č. 179/2020 Z. z., ktorou sa ustanovuje spôsob kategorizácie a obsah bezpečnostných opatrení informačných technológií verejnej správy.
-
Vyhláška MIRRI SR č. 70/2021 Z. z. o zaručenej konverzii v znení neskorších predpisov
-
Vyhláška MIRRI SR č. 335/2023 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o e-Governmente
-
Vyhláška MIRRI SR č. 547/2021 Z. z. o elektronizácii agendy verejnej správy
-
Vyhláška MIRRI SR č. 401/2023 Z. z. o riadení projektov a zmenových požiadaviek v prevádzke informačných technológií verejnej správy v znení neskorších predpisov
-
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 910/2014 z 23. júla 2014 o elektronickej identifikácii a dôveryhodných službách pre elektronické transakcie na vnútornom trhu a o zrušení smernice 1999/93/ES
-
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2024/1183 z 11. apríla 2024, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) č. 910/2014, pokiaľ ide o zriadenie európskeho rámca digitálnej identity
-
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/868 z 30. mája 2022 o európskej správe údajov a o zmene nariadenia (EÚ) 2018/1724 (akt o správe údajov) (Text s významom pre EHP)
-
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (Text s významom pre EHP)
Spôsob vykonania výberového konania:
Písomná a ústna časť:
Písomná časť:
-
Písomný test na overenie odborných znalostí
-
Písomný test na overenie úrovne ovládania cudzieho jazyka
Ústna časť:
-
Osobný pohovor
a) osobný riadený rozhovor
Schopnosti a osobnostné vlastnosti:
- sebadôvera,
- svedomitosť a spoľahlivosť,
- samostatnosť,
- motivácia,
- adaptabilita a flexibilita,
- schopnosť pracovať pod tlakom,
- rozhodovacia schopnosť,
- komunikačné zručnosti,
- analytické, koncepčné a strategické myslenie,
- riadiace schopnosti.
b) osobná prezentácia uchádzača:
-
Názov témy: Vízia a stratégia príspevkovej organizácie NASES
Cieľ: Predstavenie vízie uchádzača o smerovaní a riadení príspevkovej organizácie (NASES) pred členmi výberovej komisie. Vo vízii predstaví stanovené strategické ciele na sledovanie postupu realizácie poslania príspevkovej organizácie (NASES) a jej zámery, zároveň predstaví žiadúci cieľový stav, ktorý chce svojou stratégiou dosiahnuť.
Rozsah: max.15 strán prezentácie
Dĺžka trvania: max. 30 min.
Uchádzač predloží prezentáciu na elektronickom nosiči dát vo formáte .ppt v deň výberového konania. Uchádzač predložením prezentácie udeľuje súhlas vyhlasovateľovi výberového konania
na jej poskytnutie tretím osobám a na zverejnenie v prípade vyžiadania.
Zoznam požadovaných dokumentov:
Povinné zo zákona:
-
písomná žiadosť o zaradenie do výberového konania (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný),
-
profesijný štruktúrovaný životopis (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný),
-
motivačný list (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný),
-
Kópia dokladu / kópie dokladov o požadovanom vzdelaní, pri vysokoškolskom vzdelaní kópia dokladu o požadovanom vzdelaní (vysokoškolského diplomu) získanom: 1. v Slovenskej republike, alebo 2. v Českej republike a kópia dodatku k diplomu, ak bol dodatok vydaný, alebo 3. v cudzine, kópia dodatku k diplomu a kópia osvedčeného prekladu týchto dokladov do štátneho jazyka, alebo 4. v cudzine, kópia osvedčeného prekladu tohto dokladu do štátneho jazyka a kópia rozhodnutia podľa osobitného predpisu alebo kópia doložky o uznaní stupňa zahraničného vzdelania podľa osobitného predpisu.
-
čestné vyhlásenie o bezúhonnosti (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný),
-
čestné vyhlásenie o ovládaní cudzieho jazyka na požadovanej úrovni alebo kópia dokladu
o ovládaní cudzieho jazyka na požadovanej úrovni (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané), -
čestné vyhlásenie o pravdivosti všetkých údajov uvádzaných v žiadosti a v životopise
a priložených kópiách dokladov (vlastnoručne podpísané), -
čestné vyhlásenie o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané),
-
čestné vyhlásenie o ovládaní štátneho jazyka (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané),
-
iný dokument, ak je to potrebné.